HISTÓRIA
Spoločnosť Gap bola založená v roku 1969 s hlavným cieľom uľahčiť výber džínsov a pre zákazníkov urobiť oveľa viac. Za viac ako 50 rokov sa spoločnosť rozrástla na sedem značiek a počiatočný cieľ prerástol v globálne ambície presadzujúce rovnosť, férové začlenenie a predovšetkým udržateľnosť.
Sme hrdí na to, že vytvárame kvalitné produkty, ktoré naši zákazníci milujú. A sú to práve naši zákazníci, ktorí tvoria hlavnú GAP komunitu a spoločne s nami chránia planétu.
1969
Don a Doris otvárajú prvý obchod Gap na 1950 Ocean Avenue v San Franciscu v Kalifornii. Jediné položky na predaj sú pánske džínsy Levi’s a hudobné nahrávky.
1970
V San Jose sa otvára druhý obchod Gap. Na 6 500 štvorcových metroch je polovica priestoru konfigurovaná ako sklad. Gap začína predávať Levi’s tiež pre ženy.
1972
K svojmu tretiemu výročiu sa Gap rozrastá na 25 obchodov. Fisher Enterprises spúšťa druhý maloobchodný podnik Pants% ff !, kde ponúka nohavice vo zľave na ulici Columbus v San Franciscu.
1974
V našich obchodoch sa objavujú prvé výrobky s označením Gap.
1976
The Gap Stores, Inc. "Ide na burzu" s počiatočnou ponukou 1,2 milióna akcií za 18 $ za akciu.
1977
Spoločnosť Gap Stores, Inc. uvádza na trh dva nové reťazca obchodov: Logo, zamerané na zrelších a módne náročnejších zákazníkov a značky, ktoré ponúkajú hodnotné produkty za atraktívne ceny.
1978
"Gap Fashion Pioneers," debutuje s vlastnou značkou džínsov a menčestrákov Gap.
1981
Prvý SuperGap, nový typ obchodu takmer dvakrát väčší než štandardná predajna sa otvára v Concordu v Kalifornii. Má súťažiť s Miller’s Outpost, konkurentom, ktorý nedávno otvoril extra veľké obchody.
1982
Spoločnosť Gap spolupracuje počas sezóny Back-to-School s Dodge Motors a spoločne organizujú lotériu s výhrou 18 automobilov Dodge Charger.
1983
The Gap Stores, Inc. kupuje Banana Republic, dvojposchodovú malobchodnú predajnu so safari a cestovnou tematikou a katalógovú firmu založenú v Mill Valley v Kalifornii v roku 1978.
1984
Gap predstavuje svoje ikonické Pocket-T v 21 farbách.
1985
Michael J. Fox nosí Gap Pocket-T vo filme Back to the Future.
1986
Prvý GapKids obchod sa otvára v San Mateo v Kalifornii.
1987
Gap sa prvýkrát rozširuje mimo USA a otvára niekoľko obchodov v Londýne.
1988
Aktuálne už ikonické logo Gap na modrom štvorcovom pozadiu debutuje v polovici roka a nahradzuje guľaté malé písmená používané od roku 1969.
1989
Prvý obchod Gap v Kanade sa otvára vo Vancouveri v Britskej Kolumbii.
1990
babyGap debutuje v obchode GapKids v Laurel Village v San Franciscu.
1991
Maggie Gross, Gap, senior viceprezidentka pre reklamu a marketing a tvorkyňa kampaní Know-How a Individuals of Style, je uvedená do Siene slávy maloobchodnej reklamy.
1991
Gap oznamuje, že na konci roka 1991 končí s predajom Levi’s v obchodoch Gap.
1992
Supermodelky v bielych džínsoch Gap a tkaných košeliach ladia s obálkou čísla k 100. výročiu časopisu Vogue. Cena akcií Gap, Inc. dosahuje historické maximum 59 USD.
1993
Reklamná kampaň Who Wore Khakis debutuje vintage čiernobielymi fotografiami zobrazujúcimi legendy ako Ernest Hemingway a Gene Kelly v khaki nohaviciach.
1994
V Colm v Kalifornii sa otvára prvý obchod Old Navy na základe úspešného prototypu Gap Warehouse. Nový názov značky je inšpirovaný barom v Paríži.
1994
Predajne Gap Outlet otvárajú svoje dvere ako súčasť novej divízie Gap Factory Outlet.
1995
Obchody Gap a GapKids sa otvárajú vnútri tokijského obchodného domu Hankyu a čoskoro potom sa otvoria aj vlastné obchody.
1996
Sharon Stone ohromuje svet módy tým, že sa na odovzdávaní cien Akadémie objavuje v čiernej sukni Valentino, zamatovom kabáte Armani a roláku za 26 dolárov.
1997
Old Navy dosahuje ročných tržieb 1 miliardu dolárov, čo z neho robí prvého predajcu, ktorému sa to podarilo za menej ako štyri roky.
1998
Vo finále série Seinfeld nájdete ako reklamu Gap’s Khaki’s Swing, tak reklamu Old Navy s Carrie Donovan a Magic the Dog.
1999
The San Francisco Chronicle menuje Gap Inc. "Spoločnosťou roka" z 500 špičkových spoločností v severnej Kalifornii. Spoločnosť Gap uvádza na trh džínsy "1969", obmedzenú sériu prémiových džínsov.
2000
Otvára sa prvá predajňa Old Navy Outlet. Na scénu prichádza aj OldNavy.com.
2001
Old Navy expanduje na medzinárodnej úrovni a otvára obchody v Kanade.
2003
Madonna a Missy Elliot spolu hrajú v reklame na Gap, aby propagovali menčestráky a modré džínsy jesennej sezóny.
2004
Zakladateľ Gap Inc. Don Fisher odstupuje z funkcie predsedu predstavenstva, ale naďalej zastáva v správnej rade s titulom emeritný predseda.
2005
Banana Republic otevřela svůj první obchod v Japonsku. Obchod se nacházel v Printemps Ginza v Ginze v Tokiu.Banana Republic otvára svoj prvý obchod v Japonsku. Obchod sa nachádzal v Printemps Ginza v Ginze v Tokiu.
2006
Spoločnosť Gap spolupracuje so značkou (RED), ktorú spustili Bono a Bobby Shriver, a predáva množstvo produktov, z ktorých polovica ziskov podporuje programy boja proti chorobám v Afrike.
2007
Gap Foundation v spolupráci s predajcami a mimovládnymi organizáciami uvádza na trh P.A.C.E. program (Personal Advancement & Career Enhancement), ktorý učí životným a pracovným zručnostiam ženy, ktoré pracujú v odevných továrňach, kde sa vyrábajú naše výrobky.
2008
Spoločnosť Gap Inc. akvizuje značku Athleta, ktorá ponúka od roku 1998 dámské športové oblečenie.
2009
Zomrel Don Fisher, spoluzakladateľ spoločnosti Gap Inc.
2010
Gap začína v Číne s obchodmi v Šanghaji a Pekingu a Gap.cn spúšťa online nakupovanie.
2011
Athleta otvára svoj prvý kamenný obchod, ktorý sa nachádza na ulici Fillmore v San Franciscu.
2011
Do obchodov sa dostáva kolekcia Banana Republic Mad Men, jedinečná spolupráca s režisérkou kostýmov televíznej show ocenenou cenou Emmy, Janie Bryant. V rokoch 2012 a 2013 nasledujú ďalšie dve spolupráce.
2012
Banana Republic navrhuje uniformy pre Virgin America a pripája sa k dlhej histórii pozoruhodných módnych návrhárov, ktorí vytvárali uniformy leteckých spoločností.
2012
Old Navy začína predstavovať celebrity v televíznych reklamách. Súčasťou je "Cheermageddon" v hlavnej úlohe s Georgeom Takeia, ktorý debutuje na Čierny piatok.
2013
Gap Inc. získava Intermix, 32 reťazových luxusných butikov po celej Severnej Amerike, založený v roku 1993 bratmi Khajakom a Haro Keledijanom. Intermix otvára obchod na Bowery na Manhattane, svojom prvom novom obchode od vstupu do spoločnosti Gap Inc.
2013
Spoločnosť Gap Inc. tvorí Alianciu pre Bangladéšsku bezpečnosť pracovníkov s cieľom zlepšiť pracovné podmienky v Bangladéši.
2014
Spoločnosť Gap Inc. oznamuje, že počiatočná minimálna hodinová mzda pre zamestnanca amerických obchodov sa zvýši na 9 USD v roku 2014 a 10 USD v roku 2015. Spoločnosť Gap Inc. je prvým významným maloobchodným predajcom, ktorý tak urobil. Prezident Barack Obama nečakane navštívil obchod Gap na Manhattane, aby ukázal svoju podporu.
2015
Spoločnosť Gap Inc. sa zaväzuje rozšíriť P.A.C.E. program a podporiť životy jedného milióna žien do roku 2020. Tento cieľ sa čiastočne dosiahne tým, že Gap Inc. ponúkne prístup k programu P.A.C.E globálnym partnerom a ďalším korporáciám.
2017
Spoločnosť Gap a Old Navy otvárajú svoje „vlajkové lode“ na Times Square v New Yorku a predvádzajú vzhľad novej flotily.
2017
Gap debutuje na "90s Archive Reissue" s ikonickým produktom z tohto desaťročia.
2018
Hill City uvádza na trh značku pánskeho športového oblečenia.
2019
Banana Republic znovu vydá "Disent Collar" a ten sa vypredá za jeden deň.
2019
Gap oslavuje 50 rokov.
2019
Janie a Jack, špičkový detský obchod, získava spoločnosť Gap Inc a oslavuje 50 rokov!
2019
Athlet sa hlási k svojmu prvému sponzorovanému športovcovi - Allyson Felix.
2020
Značka GAP vstúpila na slovenský trh a bol spustený prvý oficiálny e-shop: gap.sk. Spoločnosť Gap Inc. predstavila svoju stratégiu Power Plan 2023 pre rast svojich účelovo vedených miliardových lifestyle značiek.
2021
Gap Inc. v rámci svojej stratégie „Power Plan“ končí s pánsku značku Hill City, predáva Janie a Jack spoločnosti Go Global Retail a Intermix spoločnosti Altamont Capital Partners.
2021
Gap Home sa exkluzívne predáva na Walmart.com, kolekcia, ktorá obsahuje 200 kusov vrátane produktov ako posteľ, vaňa, riady, koberčeky, vankúše a ďalšie.
2021
Simone Biles sa pripája k rodine Athleta rozširuje skupinu vrcholových športovcov, ktorý so značkou spolupracujú.